Wizualna oprawa tegorocznej kampanii Fundacji Świętego Mikołaja i Radia 357 została stworzona przez projektantów ze studia Mufu przy użyciu najnowocześniejszych narzędzi AI. Kampania ma na celu wsparcie dzieci i młodzieży w zakresie zdrowia psychicznego – chodzi o dzieci i młodzież z Polski i Ukrainy.
Jaka koncepcja kryje się za naszą kampanią, której wizualną oprawę przygotowała dla nas agencja Mufu?
Bohaterem kampanii jest mały chłopiec, który znalazł się w świecie pozornie idealnym – pięknym, świątecznym, stworzonym na wzór świata jak z najlepszych produkcji filmowych Pixara czy Disneya. Oświetlają go ciepłe świąteczne latarnie, gwiazdy i prószący śnieg. On sam jest ubrany zimowo, ma grzywkę i czapkę z pomponem; wygląda na zaopiekowanego. Jednak nie patrzy na nas. Patrzy w przestrzeń, w górę, i choć ta „góra” kojarzy się z nadzieją, to w naszym bohaterze widać również napięcie. Nie sposób zgadnąć, czy chce się on beztrosko roześmiać, czy wręcz przeciwnie – wybuchnąć płaczem. Ta niejasność wywołuje niepokój i rodzi dysonans w odbiorcy. Być może chłopiec czuje się samotny i zlękniony? Co w nim tak naprawdę widzimy?
Polska zajmuje w Europie niechlubnie wysokie miejsce pod względem samobójstw dzieci i młodzieży. Nie możemy ignorować tego problemu, dlatego każde wsparcie ma ogromne znaczenie. Nie chodzi wyłącznie o wsparcie finansowe – o które, jak co roku, zadba Redaktor Kuba Strzyczkowski podczas świątecznych licytacji na antenie Radia 357 i Fundacja, która zbierze pieniądze w swojej zbiórce. Chodzi również o zwrócenie uwagi dorosłych na ten problem. Często wydaje nam się, że z dziećmi wszystko jest w porządku. Nie dostrzegamy sygnałów zwiastujących problemy. Świat dzieci wydaje się często beztroski i bajkowy, jak sceneria naszej kampanii, ale pod spodem mogą kryć się napięcia, które jako dorośli powinniśmy zauważać.
Do obrazów stworzonych przez projektantów Mufu dobraliśmy również hasło: „Zobacz mnie! Pomóż!”. Te proste, dziecięce słowa powinny przychodzić dzieciom do głowy, gdy tylko poczują się smutne, przygnębione, samotne. Niestety nieczęsto są one wypowiadane – być może dzieci nie potrafią wyrazić swoich stanów albo nie mają się do kogo zwrócić o pomoc. Chcemy, aby to hasło zapamiętał każdy dorastający człowiek i nie bał się go wypowiadać. Będzie to możliwe m.in. dzięki partnerowi akcji Fundacji Świętego Mikołaja – firmie AMS, która zapewnia przestrzenie reklamowe w całej Polsce właśnie na tę kampanię.
Chcemy, aby dzieci uczyły się prosić o pomoc, a ich opiekunowie – zauważali problemy i szybko interweniowali. Kampania przypomni również o prowadzonej przez Fundację zbiórce pieniędzy na wsparcie psychiczne dzieci. Dzięki operatorom komórkowym, którzy zrzekli się pobierania opłat, kwoty z SMS-ów w jeszcze większym stopniu zasilą cel kampanii.
Pomóc można również wpłacając darowizny przez stronę Fundacji i partnera akcji Radia 357 https://mikolaj.org.pl/radio357/ i pomagamy.radio357.pl. Liczy się każdy gest.
Zapraszamy też do słuchania piątkowych licytacji na antenie Radia 357 (1, 8, 15 i 22.12. w godzinach 16:00-19:00). Zbiórkę można również wesprzeć licytując przedmioty wystawione przez dziennikarzy Radia 357 lub wystawiając swój przedmiot na Allegro Charytatywni.
Wspierajmy i pomagajmy dzieciom z problemami natury psychologicznej w powrocie do równowagi. Każda darowizna z Państwa strony ma olbrzymie znaczenie. Darowizny można dokonać poprzez formularz poniżej artykułu lub bezpośrednio na konto:
odbiorca: Fundacja Świętego Mikołaja
numer konta: 37 2130 0004 2001 0299 9993 0002
tytułem: Radio 357 darowizna dla dzieci na pomoc psychologiczną