Przyjaciele Fundacji Świętego Mikołaja: Rozmowa z Tomaszem i Marcinem Zdunkiem zpapieru.pl

Firma zpapieru.pl od lat wspiera nasze działania poprzez bezpłatnie wydruki. Tomasz i Marcin Zdunek opowiadają dlaczego angażują się w pomaganie i jaką wartość wnosi to do ich biznesu.

Dlaczego akurat Fundacja Świętego Mikołaja? Jak to się wszystko zaczęło? Ile to już lat?

zpapieru.pl

Potrzebę tworzenia firmy odpowiedzialnej społecznie mieliśmy razem od samego początku. A dlaczego Fundacja Świętego Mikołaja? Fundację poznałem ją od środka i zrobiła ona na mnie wielkie wrażenie. Jeszcze na studiach byłem wolontariuszem Fundacji i na własne oczy widziałem ile dobrego można dokonać działając wspólnie. Moja przygoda w wolontariacie nie trwała długo, bo szybko zacząłem pracować zawodowo, ale wiedziałem, że jeżeli będę miał sposobność to będę wspierał działania Fundacji. Tuż po założeniu spółki Marcin przyszedł z pomysłem wspierania działań organizacji pożytku publicznego. Szybko zdecydowaliśmy, że będziemy wspierać z całych sił właśnie Fundację Świętego Mikołaja.

Co dajecie, a co dostajecie w zamian? Czyli co tak naprawdę daje Wam wspieranie Fundacji?

Fundacja Świętego Mikołaja to zespół znakomitych ludzi, bardzo skutecznych, czyniących wiele dla potrzebujących. Jestem przekonany, że człowiek jest z natury dobry i z chęcią udzieli pomocy, jeżeli będzie miał do tego sposobność. My taką możliwość mieliśmy i z niej skorzystaliśmy. Przyznam, że w środowisku przedsiębiorców często słyszymy, że ktoś chciałby pomóc, ale nie wie jak, albo ma obawy czy jego pomoc faktycznie trafi do potrzebujących. Wybierając Fundację Świętego Mikołaja widzimy efekty i mamy pewność owoców naszej współpracy. Dlatego już od dłuższego czasu zachęcamy przy każdej okazji do włączenia się w pomoc Fundacji. Na naszej stronie www i w newsletterach do klientów można znaleźć banery reklamowe kierujące do strony Fundacji.

Opowiedzcie trochę o historii, o tym, czym się zajmujecie, jak wygląda podział pracy między Wami, ile osób z Wami pracuje.

Wspólnie z Marcinem wywodzimy się z rodziny o tradycjach poligraficznych. Nasi dziadkowie prowadzili działalność w branży introligatorskiej, natomiast nasi rodzice kontynuowali tę drogę i prowadzili firmę poligraficzną. W ten sposób od najmłodszych lat obserwowaliśmy jak ten biznes wygląda.

Nasi rodzice wykazali się dużą rozwagą i nigdy nie namawiali do kontynuowania tradycji. Wybór drogi zawodowej zostawili nam. Dzięki temu udało nam się zdobyć doświadczenie z bardzo wielu i naprawdę różnorodnych firm i miejsc. Bywały i takie czasy, że Marcin częściej bywał zagranicą niż w domu. Ja z kolei kilka lat pracowałem w agencjach reklamowych obsługujących największe firmy na świecie jak Microsoft czy IBM, a w międzyczasie byłem korespondentem w Sejmie i pisałem do ogólnokrajowych tygodników.

Pomysł na wspólną firmę pojawił się naturalnie. Początkowo robiliśmy zamówienia po godzinach i w weekendy. Gdy ich przybywało postanowiliśmy w pełni poświęcić się własnej działalności. Pierwsi klienci trafiali do nas oczywiście z polecenia rodziców. Po kilku udanych realizacjach, zaczęli pojawiać się kolejni, tym razem z polecenia zadowolonych klientów.

Dzisiaj w zpapieru.pl tworzymy opakowania i materiały reklamowe, które pomagają naszym klientom sprzedawać łatwiej, szybciej i w lepszej cenie.

Jak to jest prowadzić firmę z bratem? Czy spisaliście jakiś kodeks zasad, zanim zaczęliście razem prowadzić rodzinny biznes?

Idealnie sprawdza się tutaj powiedzenie „clara pacta claros faciunt amicos” czyli jasne zasady tworzą wiernych przyjaciół. Od samego początku w naszym zespole obowiązuje kilka reguł, których się trzymamy. Między innymi otwarcie mówimy o swoich pomysłach i wyrażamy opinię. Gdy ktoś ma odmienne zdanie na jakiś temat, ma trudności w wykonywaniu swoich obowiązków lub zwyczajnie zrobiłby coś inaczej niż robimy – bez obaw może o tym powiedzieć podczas naszych codziennych spotkań. Może i to niewiele, ale dzięki temu każdy w naszym zespole czuje się pewniej i ma lepszą samoocenę. A to w prosty sposób przekłada się na wyższe zaangażowanie w wykonywaną pracę.

Podobnie jest między nami. Jak to w rodzeństwie wiemy, że możemy na sobie polegać w każdej sytuacji. Mamy podobne pomysły i sposoby rozwiązywania problemów. Przyznam, że znamy bardzo wiele firm, w których ster trzymają członkowie rodziny. Niekiedy faktycznie dochodzi do tarć i trudności w podziale obowiązków. Na szczęście w przypadku zpapieru.pl nasze doświadczenia zawodowe przed założeniem spółki były odmienne. Marcin pracował z klientem i był blisko  produkcji. Ja z kolei zdobywałem doświadczenie w warszawskich agencjach reklamowych i mediach. Dzięki temu już pierwszego dnia każdy z nas wiedział jakie zadanie do niego należy.

Jakie wartości towarzyszą Wam w Waszej pracy?

Jesteśmy firmą rodzinną, podkreślamy to za każdym razem. A wynikiem tego są nasze wartości jak bezpieczeństwo, odpowiedzialność za siebie i nasze otoczenie, wzajemne zrozumienie i szacunek.  W przeciwieństwie do wielu firm, które automatyzują kontakt z klientem, w naszej drukarni postawiliśmy na bezpośrednie relacje i zwykłą rozmowę. Z wieloma klientami łączą nas przyjacielskie relacje – wspólnie wybieramy się na żagle czy w góry. Do każdego zamówienia podchodzimy indywidualnie i nieszablonowo, dzięki czemu jesteśmy w stanie lepiej odpowiadać na potrzeby rynku.

Jakie są Wasze zawodowe cele na 2021 rok?

Ten i miniony rok był wyjątkowo trudny dla nas wszystkich. Mimo to jesteśmy blisko naszych klientów i wspieramy się nawzajem – rozmową, dobrym pomysłem lub poleceniem. Dlatego w tym roku planujemy stworzyć program edukacyjny dla naszych klientów. Wokół nas są utalentowani przedsiębiorcy, z którymi wymieniamy doświadczenia i poglądy. Dlaczego więc nie podzielić się tą wiedzą z innymi?

Na koniec: jaką radę dalibyście małej firmie, która chciałaby włączyć się w działania charytatywne, ale nie ma na to pomysłu?

Do czynienia dobrych rzeczy nie potrzeba tak wiele. Po pierwsze potrzebne są dobre chęci i otwarte serce. Po pierwsze należy rozejrzeć się kto najbliżej nas może potrzebować pomocy. W mojej ocenie najlepsza pomoc to taka, która przynosi realne owoce i korzyści potrzebującym. Dodatkowo warto zaangażować się w długoplanowe działania złożone z niewielkich aktywności niż raz do roku uczynić „skok tygrysa”.

Nie zapominaj o dzieciach w potrzebie i przekaż darowiznę Niezapominajkę

Topic Page 5
Przekazuję cegiełkę na pomoc dzieciom w wysokości:
100
Topic Page 5 v2
Przekazuję cegiełkę na pomoc dzieciom w wysokości:
40
Topic Page 5 v3
Przekazuję cegiełkę na pomoc dzieciom w wysokości:
200
Topic Page 6
Chcę podarować darowiznę na pomoc dzieciom, w kwocie którą wpisuję poniżej:
Operator płatności - Przelewy24 Operator płatności - PayPal
Przyjaciele Fundacji Świętego Mikołaja:
darczyncy indywidualni v2
logo Mikolaj
Radio357 logo kontra
LOGO M
MHP logoty dobry
ikea v2
PLD LOGO COLOR3x
pobrane
polska pomoc logo
Pepco logo RGB TAB
Logo OMEGA Pilzno v2
logo GrupoLAR v2
bialy prostokat v2
pepco AT
logoFDNT.png
fondation de france 1
logo pve dobra energia kwadrat cmyk
accenture logo
orange
tvp info male
PLAY S
T logo carrier surface rgb n
logo Heyah BK
Gazeta Kongresy logo
logotypyplusipolsat 1
Active citizens fund4x
2
AMS RED
promark serwis R
islogo
sks
HSBC logo
logo IG
logo 2
muzeum powstania warszawskiego
LOGOTYPY POWER v2
NIW PROO v2
logotypMSZ A kolor
Logo full kolor RGB
Active citizens fund4x v2
dar serca wersja podstawowa v2
Fundacja ARP rgb
frse v2
LOGO LIBRUS poziome duze v2
OCEN.logotyp na www
KMS logoOpt
kantar
Logo white JPEG TAK
widoczni logo
CF BLUE v2
77production v3
zpapieru 01
aria logo1
logovgi
librus logo
bos bank
bos fundacja
komitet pomocy dzieciom polskim
dyrektor szkoly winieta
Brewa logotyp
Filia czarny 300
literatura logo
logo Mamy Spiewamy
IMAS Logo 884 456px
3.2 CA Together supported by CA Foundation Logo
logo majewski v2
Polskie radio logo
Program 3 PR
logo radio new
logo PRK
logo radio lublin
logo radio lodz
Logo Polskie Radio Olsztyn
111 154741892710
pik
logo radio rzeszow
Radio Szczecin logotyp
logo v2
banner kampus
radio centrum logo czarne 01
logo muzyczne radio
Logo telezlom
Eyzee logo red black v2
logo euforma
81746010 1029034474118597 553683909372542976 o
positive red Wyjatkowy Prezent
SDA Znak Podstawowy
NAFTOR LOGO ZBIORNIK KOLOR
logo PAYTEL
logo
wprost logo bez obrysu rgb
SPAR H RGB 2
PLD LOGO COLOR3x v2
ursa
zielona sowa
gadzety reklamowe logo main 1 1
logo v3
redgetechblack
logo black sm
nwg logo2x
STABILO Logo 2019 RGB
TWB logo v2
PIB logo pion
STORCK Logo ab25mm RGB PM logo
logologo
insignis logo nowe final
thisisbio
pobrane v2
Pekao Fundacja Pole Ochronne CMYK 1
unum logo
JDP Logo v2
flow logo turkusowe tlo
prevoir
bosch v2
SONNEDIX COL RGB
Fundacja BNPP BL Q
allegro logo
MUFU
NCK logo poziom kolor RGB
JBL 3300x2550pix color22
novonordisk
LOTOS logo fundacja
logo GrupoLAR
logo rpm basic
CDP SA Logo Horizontal Black RGB
ZENTIVA LOGO