Program „Mama w pracy” to kampania społeczna organizowana przez Fundację Świętego Mikołaja, której tematem była obecność matek na rynku pracy. Celem projektu było zwrócenie uwagi sytuację matek w pracy oraz podwyższenie standardów traktowania matek w miejscu pracy. Projekt został poprzedzony badaniami, które diagnozowały sytuację matek w pracy oraz ich motywacje w zakresie życia zawodowego. Projekt w latch 2006-2008 był finansowany przez Europejski Fundusz Społeczny.
Elementy programu:
1. Badania na temat sytuacji matek na rynku pracy przeprowadzone przez instytut badawczy KantarMillwardBrown (wcześniej MillwardBrown SMG/KRC) - raporty są dostępne w sekcji "Sprawozdania i raporty"
2. Kampania społeczna
3. Konkurs dla firm
WYRÓŻNIENIE PEŁNOMOCNIKA RZĄDU DS. RÓWNEGO TRAKTOWANIA
W 2008 roku Fundacja Świętego Mikołaja wspólnie z Rzeczpospolitą oraz instytutem badawczym MillwardBrown SMG/KRC została nagrodzona specjalnym wyróżnieniem przyznawanym przez Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania Panią Elżbietę Radziszewską oraz Panią Prezydent Warszawy Hannę Gronkiewicz-Waltz za zorganizowanie konkursu "Mama w pracy".
„Mam nadzieję, że będzie to też zachęta dla innych, by nie bali się podejmować tego typu działań” – komentowała minister Radziszewska podczas przyznawania nagrody.
Nagroda została przyznana za działalność na rzecz przełamywania stereotypów wobec pracujących matek oraz wprowadzania nowych standardów zatrudniania kobiet.