W imieniu Collegium Wratislaviense - naszego wieloletniego partnera, który wpiera nas w ramach Stypendiów św. Mikołaja i Akademii Liderów - zapraszamy na Ogólnopolski Kongres Tutoringu, który odbędzie się w dniach 2-3 czerwca w Warszawie.
W imieniu Collegium Wratislaviense - naszego wieloletniego partnera, który wpiera nas w ramach Stypendiów św. Mikołaja i Akademii Liderów - zapraszamy na Ogólnopolski Kongres Tutoringu, który odbędzie się w dniach 2-3 czerwca w Warszawie.
Ogólnopolski Kongres Tutoringu jest przestrzenią spotkania pasjonatów wysokiej jakości edukacji i rozwoju. Tegorocznym hasłem jest „Siła spotkania”. Podkreśla ono ideę będącą podstawą tutoringu, a także samego wydarzenia. Hasło to wywodzi się z przekonania, że nic nie jest w stanie zastąpić osobistej relacji nawiązywanej w trakcie spotkania tutora i podopiecznego. To wtedy odbywa się inspirowanie do wielkości, dialog, wspólne poszukiwanie prawdy i rozwój osobisty.
Na kongresie wystąpią inspirujące osobistości: m.in. dr Jacek Santorski, prof. Tadeusz Gadacz, Jacek Walkiewicz, Paweł Zuchniewicz, Marcin Szala, Piotr Czekierda. Uczestnicy będą mogli uczestniczyć w 4 spośród 14 praktycznych warsztatów dotyczących m.in. narzędzi pracy tutora, motywacji, umiejętności zadawania inspirujących pytań, ustalaniu priorytetów, nawykach skutecznego działania i wielu innych.
Zapraszamy 2-3 czerwca do Warszawy! Szczegóły i zgłoszenia na http://kongrestutoringu.pl/
CZYM JEST TUTORING?
Tutoring to metoda edukacji spersonalizowanej, której celem jest wspieranie ucznia w rozwoju zgodnym z jego talentami, zainteresowaniami i możliwościami. To proces, który wspiera ucznia/studenta w rozwoju intelektualnym, rozwoju charakteru, a także nie ucieka od ważnych dla młodych ludzi rozmów o wartościach. W praktyce polega na długotrwałej i regularnej, indywidualnej pracy ucznia i tutora, realizowanej w formie spotkań (tzw. tutoriali).
– Celem tutoringu jest rozwinięcie u ucznia dojrzałości oraz umiejętności podejmowania mądrych wyborów: edukacyjnych, zawodowych i życiowych. Do tego niezbędne jest odkrycie swoich talentów, mocnych stron oraz nauczenie się wykorzystywania ich – również dla dobra innych. To sprawia, że podopieczny może znaleźć swoją pasję i odszukać szansę oparcia na niej swoich zajęć, a może i całego życia. W efekcie dzięki temu uczeń będzie również lepiej sobie radził na rynku pracy – jednak tutoringu nie należy mylić z doradztwem zawodowym, ani ograniczać jego celów do kwestii zawodowych – mówi Bartosz Fingas, tutor i trener z Collegium Wratislaviense i koordynator Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu.
Tutoring pierwotnie był stosowany na uczelniach wyższych: m.in. na Oksfordzie, a potem na innych uniwersytetach anglosaskich. To nie przypadek, że uczelnie, na których stosuje się profesjonalny tutoring, są w czołówce najlepszych uniwersytetów świata. Zaobserwowano, że w szkołach, w których stosowano tę metodę, zmniejszyły się problemy wychowawcze i jednocześnie wzrósł autorytet nauczyciela.
Podopieczny w wyniku tutoringu otrzymuje pomoc w samodzielnym planowaniu swojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej, podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji, osiąganiu samodzielności i dojrzałości. Lepiej poznaje siebie, swoje mocne i słabe strony, talenty, kształtuje swoje umiejętności rozwoju, rozwija zainteresowania. Zyskuje motywację do pracy i odkrywania swojego potencjału, przez co osiąga lepsze rezultaty edukacyjne. Wszystko to przygotowuje go do dorosłego życia i podejmowania świadomych wyborów.