Świąteczne pomaganie z Firmą PAGEN!

Aż 40% Polaków deklaruje, że satysfakcja i radość to ich główna motywacja do niesienia pomocy innym. To aż o 10% więcej niż w ubiegłym roku! Motywacja mówiąca o uczuciach, jakie czujemy pomagając, przegoniła w tym roku motywacje wynikające z powinności i wychowania. Jak co roku nasza fundacja wspólnie z agencją badawczą IMAS International przygotowała z okazji Mikołajek sondaż na reprezentatywnej próbce Polaków aby sprawdzić, czy okres przedświąteczny motywuje nas do większej dobroczynności. Mimo że większość z nas nie wierzy już w Świętego Mikołaja, który zostawia prezenty pod choinką (prawie 60%), w grudniu staramy się być Świętymi Mikołajami dla innych i dzielić się swoim czasem oraz pieniędzmi. Obdarowujemy nie tylko własną rodzinę i bliskich, ale znajdujemy również czas na pomaganie potrzebującym.

Wraz z rosnącym zaangażowaniem osób prywatnych w pomaganie, coraz więcej przedsiębiorstw także inicjuje akcje dobroczynne i angażuje się we wsparcie podopiecznych organizacji charytatywnych. Okres przedświąteczny jest do tego najlepszym momentem.

Nasz partner, polska firma PAGEN produkująca stolarkę okienno-drzwiową montowaną niemal na całym świecie, zamiast po raz kolejny wysyłać prezenty do swoich partnerów biznesowych, zdecydowała się środki przeznaczone w budżecie na ten cel przekazać na stypendia dla zdolnych dzieci z niezamożnych rodzin – podopiecznych Fundacji Świętego Mikołaja. Partnerzy firmy otrzymali kartki świąteczne z informacją, co wydarzyło się z ich dorocznym prezentem.

To nie otrzymywanie prezentów, ale ich dawanie naprawdę uszczęśliwia – i to przekonanie jest fundamentem wszystkich naszych inicjatyw podejmowanych w ciągu roku. Wierzymy,
że nawet niewielki gest, może przynieść wiele dobra i wywołać uśmiech tam, gdzie jest on szczególnie potrzebny. Chcemy, aby nasze działania miały realny wpływ społeczny i łączyły naszych pracowników, partnerów biznesowych i klientów wokół wspólnych wartości.
W okresie przedświątecznym któż lepiej wie, czego potrzebują dzieci niż Fundacja Świętego Mikołaja. Dziękujemy wszystkim, których zaangażowaliśmy w ten projekt. To dzięki Wam niesienie pomocy staje się prawdziwą frajdą i przynosi owoce, które cieszą serca – zarówno obdarowanych, jak i darczyńców. -
mówi Dominik Chamioło, Prezes Zarządu PAGEN.

Działania charytatywne na rzecz lokalnej społeczności to najlepsze, w co świat biznesu może
się angażować. Firma PAGEN podejmując decyzję o przekazanym wsparciu kierowała się własnymi wartościami konsultując jednocześnie potrzeby dzieci z naszą fundacją. Dla naszego partnera ważne były prawdziwe potrzeby obdarowywanych. Dzięki temu wspólne działania nie są pustym gestem, a realną pomocą skierowaną do dzieci i młodzieży, stypendystów Fundacji Świętego Mikołaja.

Z całego serca dziękujemy firmie PAGEN za zorganizowanie tej wyjątkowej akcji! Dzięki niej nasi stypendyści będą mogli rozwinąć skrzydła i spełnić marzenia.

A co jeszcze pokazał nasz sondaż?

Aż 65% Polaków myśli w grudniu o potrzebach innych ludzi. Co ich do tego skłania? Coraz więcej osób odczuwa radość i satysfakcję z niesienia pomocy bliźniemu. W 2024 roku prawie 40% Polaków zadeklarowało, że jest to ich główna motywacja do dobroczynności. To zmiana zdecydowanie na plus względem poprzedniego roku (w 2023 roku taką odpowiedź wybrało 31%) osób. Kolejnymi ważnymi czynnikami wpływającymi na decyzję o podzieleniu się z innymi są poczucie obowiązku oraz wychowanie (34,2% oraz 33,2%). Co trzeci Polak chciałby, żeby na świecie było mniej cierpienia, a także liczy na wsparcie, gdy sam znajdzie się w potrzebie. Również przekonania religijne popychają nas do spełniania dobrych uczynków (10,4%). Jednak to radość jest tą najczęściej wskazywaną odpowiedzią.

Okres przedświąteczny jest jednak co roku czasem wzmożonej aktywności pomocowej. Wybieramy bardzo różne sposoby pomagania w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Według ustaleń z badań Fundacji Świętego Mikołaja i agencji badawczej IMAS International, najwięcej osób przekazuje darowizny na cele charytatywne (34,3%) oraz kupuje produkty, z których dochód przedsiębiorstwo przeznacza na wsparcie potrzebujących (32,2%). Coraz większą popularnością cieszy się także przekazywanie świątecznych prezentów osobom mniej zamożnym (11,1%) i uczestnictwo w akcjach charytatywnych organizowanych przez pracodawcę (9,6%). Tylko 5% respondentów zakłada zbiórki w mediach społecznościowych lub angażuje się w wolontariat, a więc wybiera te najbardziej aktywne formy społecznego zaangażowania przed Świętami.

Blisko połowa Polaków pomaga spontanicznie pod wpływem kampanii społecznych lub apeli o wsparcie (46,5%). Okres Świąt jest dodatkowym impulsem do niesienia pomocy dla 13,4% ankietowanych. Cieszy spadek liczby osób, które wcale nie są zainteresowane wspieraniem innych (9,8%). Najlepszą informacją płynącą z przeprowadzonego sondażu jest to, że z roku na rok przybywa Polaków pomagających systematycznie (19,9%). To właśnie wsparcie długofalowe ma największy sens. Regularne darowizny pozwalają organizacjom charytatywnym na konsekwentne prowadzenie programów pomocowych.

W Fundacji Świętego Mikołaja wierzymy, że troska o drugiego człowieka i dzielenie się tym,
co mamy, owocuje wzrostem poczucia odpowiedzialności za siebie nawzajem i pozytywnie wpływa na rozwój całego społeczeństwa. Od ponad 25 lat wspieramy dzieci i młodzież
w potrzebie zarówno w Polsce jak w i krajach objętych działaniami wojennymi.

 

*Źródło: Omnibus Online (IMAS International), 7-13.11.2024, n=1011, sondaż CAWI na reprezentatywnej próbie Polaków od 18 do 74 lat (w oparciu o pięć cech demograficznych wg GUS).

Przekaż darowiznę i ufunduj stypendium, które spełnia marzenia dzieci!

Dokładam swoją cegiełkę i pomagam dzieciom spełnić marzenia!
100
Przekazuję darowiznę i funduję miesiąc stypendium dla dziecka!
357
Funduję roczne stypendium i spełniam marzenia cały rok!
3570
buzka 3 v6
Pomagam i przekazuję darowiznę w innej kwocie, którą wpisuję samodzielnie poniżej
Operator płatności - Przelewy24 Operator płatności - Blik Operator płatności - PayPal
Przyjaciele Fundacji Świętego Mikołaja:
darczyncy indywidualni v2
logo Mikolaj
Radio357 logo kontra
LOGO M
MHP logoty dobry
ikea v2
PLD LOGO COLOR3x
pobrane
polska pomoc logo
Pepco logo RGB TAB
Logo OMEGA Pilzno v2
MHP logo 1
logo GrupoLAR v2
fondation de france 1
pepco AT
logoFDNT.png
LOTOS logo fundacja
accenture logo
orange
PLAY S
tvp info male
T logo carrier surface rgb n
logo Heyah BK
logotypyplusipolsat 1
Gazeta Kongresy logo
2
Active citizens fund4x
AMS RED
promark serwis R
islogo
sks
JBL 3300x2550pix color22
HSBC logo
logo IG
Logo full kolor RGB
logo 2
muzeum powstania warszawskiego
logo MKiDN
Struktura360 KulturaDostepna lifting LOGO kolor
LOGOTYPY POWER v2
NIW PROO v2
logotypMSZ A kolor
Active citizens fund4x v2
dar serca wersja podstawowa v2
Fundacja ARP rgb
frse v2
LOGO LIBRUS poziome duze v2
OCEN.logotyp na www
KMS logoOpt
kantar
Logo white JPEG TAK
widoczni logo
CF BLUE v2
77production v3
zpapieru 01
aria logo1
logovgi
librus logo
bos bank
bos fundacja
komitet pomocy dzieciom polskim
dyrektor szkoly winieta
Brewa logotyp
Filia czarny 300
literatura logo
logo Mamy Spiewamy
IMAS Logo 884 456px
3.2 CA Together supported by CA Foundation Logo
logo majewski v2
Polskie radio logo
Program 3 PR
logo radio new
logo PRK
logo radio lublin
logo radio lodz
Logo Polskie Radio Olsztyn
111 154741892710
pik
logo radio rzeszow
Radio Szczecin logotyp
logo v2
banner kampus
radio centrum logo czarne 01
logo muzyczne radio
Logo telezlom
Eyzee logo red black v2
logo euforma
81746010 1029034474118597 553683909372542976 o
positive red Wyjatkowy Prezent
SDA Znak Podstawowy
NAFTOR LOGO ZBIORNIK KOLOR
logo PAYTEL
logo
wprost logo bez obrysu rgb
SPAR H RGB 2
PLD LOGO COLOR3x v2
ursa
zielona sowa
gadzety reklamowe logo main 1 1
logo v3
redgetechblack
logo black sm
nwg logo2x
STABILO Logo 2019 RGB
TWB logo v2
PIB logo pion
STORCK Logo ab25mm RGB PM logo
logologo
insignis logo nowe final
thisisbio
Allegro Charytatywni v3
CDP SA Logo Horizontal Black RGB
flow logo turkusowe tlo
JDP Logo v2
allegro logo
NCK logo poziom kolor RGB
logo GrupoLAR
logo pve dobra energia kwadrat cmyk
SONNEDIX COL RGB
pobrane v2
unum logo
prevoir
Pekao Fundacja Pole Ochronne CMYK 1
Fundacja BNPP BL Q
logo santander
bosch v2
novonordisk
Gold Aesthetic Minimalist Beauty Logo
logo rpm basic
MUFU
ZENTIVA LOGO