Superwizja dla szkolnych psychologów - zapisy na nowy rok szkolny

Fundacja Świętego Mikołaja uruchamia kolejną edycję grupy superwizyjnej on-line dla psychologów i pedagogów szkolnych oraz dla nauczycieli. Spotkania odbywają się online w pierwszy czwartek miesiąca i są bezpłatne.

Od 2022 roku Fundacja Świętego Mikołaja organizuje nieodpłatne grupy wsparcia dla nauczycieli. W cyklicznych spotkaniach wzięło już udział 50 specjalistów szkolnych i nauczycieli. W październiku rozpoczną pracę kolejne dwie grupy.

PRZECZYTAJ DLACZEGO UCZESTNICY POLECAJĄ PRACĘ W GRUPIE SUPERWIZYJNEJ 

hannah busing Zyx1bK9mqmA unsplash1

Szkolni specjaliści, a także nauczyciele przedmiotów, stają przed coraz większymi wyzwaniami w związku z kryzysami zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Często zastanawiają się, czy to już pora na interwencję, a jeśli tak – jaka pomoc będzie właściwa w danej sytuacji? Jak działać zgodnie z etyką zawodową i czyje dobro uwzględnić w pierwszej kolejności (dziecka, rodziców, klasy, instytucji…)? Mierzenie się z tymi dylematami i ciężarem tematyki wnoszonej przez uczniów nie pozostaje bez wpływu na dobrostan osób wspierających, które niejednokrotnie nie mają z kim się podzielić swoim trudem.

Psychologu, pedagogu, nauczycielu – jeśli odnajdujesz swoje doświadczenia w powyższym opisie, mamy dla Ciebie propozycję. Zapisz się do naszej grupy superwizyjnej, bezpłatnej dla pracowników szkół, współpracujących z Fundacją Świętego Mikołaja.

POSŁUCHAJ DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ W SUPERWIZJI DLA PRACOWNIKÓW OŚWIATY

Jakub Foksa, ekspert współpracujący z Fundacją Świętego Mikołaja i Psychoterapeuta współprowadzący jedną z grup, wyjaśnia dlaczego warto wziąć udział w superwizji: „Słowo „superwizja” pochodzi od łacińskiego „supervisio”, składa się ono z dwóch elementów: „super” – oznaczającego "ponad, nad" oraz "visio" znaczącego "widzenie, obserwacja". Łącznie "supervisio" można tłumaczyć jako "nadzór" lub "obserwowanie z góry". W kontekście współczesnym, "superwizja" odnosi się do procesu, w którym bardziej doświadczona osoba (superwizor) nadzoruje, wspiera i prowadzi inną osobę lub grupę (np. nauczycieli, terapeutów, pracowników socjalnych) w celu poprawy ich kompetencji zawodowych oraz jakości wykonywanej pracy. W ten sposób "superwizja" zachowuje swoje pierwotne znaczenie jako "obserwowanie z góry" w sensie monitorowania i kierowania rozwojem zawodowym innych.

Superwizja dla kadry oświaty (nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy oraz dyrektorzy placówek) jest formą „obserwacji z góry” tego co specjaliści doświadczają podczas pracy z uczniami i ich rodzinami jak również między sobą np. w układach pedagog – psycholog, nauczyciel – psycholog, dyrektor - psycholog itd. Jest także wykorzystywaniem własnego zasobu doświadczenia i specjalistycznej wiedzy w celu ukazania innej perspektywy, zazwyczaj nie dostrzegalnej z poziomu stricte wykonywanego stanowiska oraz niekiedy braku znajomości funkcjonowania psychicznego człowieka.”

Spotkania w roku szkolnym 2024.2025 odbywać się będą:

- na platformie zoom

- w małej, maksymalnie kilkunastoosobowej grupie

- w każdy pierwszy czwartek miesiąca

- od października 2024 do maja 2025

UWAGA! GRUPY SPOTYKAJĄ SIĘ W DWÓCH RÓŻNYCH GODZINACH. PROSIMY O ZOBOWIĄZUJĄCE ZAPISY W TERMINIE, KTÓRY FAKTYCZNIE UMOŻLIWIA UCZESTNICZENIE W SPOTKANIACH.

> ZAPISY DO GRUPY PIERWSZEJ (CZWARTKI, GODZ. 19-20.30)

> ZAPISY DO GRUPY DRUGIEJ (CZWARTKI, GODZ. 9.00-11.00)

Co możesz zyskać?

- uwagę i zrozumienie ze strony osób, które na co dzień doświadczają podobnych trudności,

- świeże spojrzenie na Twoją sytuację, wobec której może być Ci trudno zachować odpowiedni dystans,

- merytoryczne wsparcie w kontekście rozwoju dzieci i młodzieży, funkcjonowania rodziny, systemu ochrony zdrowia psychicznego w Polsce i etyki zawodowej.

Czego potrzebujemy od Ciebie?

- systematycznego udziału w spotkaniach (1,5 godziny raz w miesiącu, od października 2024 do maja 2025),

- gotowości do pracy z włączoną kamerą i mikrofonem, w warunkach zapewniających poufność rozmowy,

-życzliwości, zaangażowania, otwartości – również na informacje zwrotne (by tworzyć wspólnie bezpieczną i inspirującą przestrzeń wymiany doświadczeń).

O PROWADZĄCYCH:

Jakub Foksa – absolwent Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, pedagog – specjalność resocjalizacja i profilaktyka społeczna, psychoterapeuta prowadzący prywatną praktykę oraz współpracujący z Poradnią Leczenia Nerwic w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. pracując w poradniach psychologiczno – pedagogicznych oraz w specjalistycznej poradni OPTA prowadząc psychoterapię nastolatków, rodzin, par oraz osób dorosłych, warsztaty wyjazdowe dla ojców, grupy około rozwodowe dla rodziców czy mediacje pomiędzy rodzicami, a także sieci wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych.

Małgorzata Libman-Sokołowska – absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, psychoterapeutka i arteterapeutka, doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Od 15 lat pracuje z nastolatkami, ich rodzinami i nauczycielami. Nadal na stanowisku psychologa szkolnego w jednym z warszawskich liceów, prowadzi także psychoterapię indywidualną nastolatków i osób dorosłych oraz terapię rodzin i par. Doświadczenie zawodowe zdobywała w szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, organizacjach pozarządowych, placówkach ochrony zdrowia i w prywatnym gabinecie. Angażując się w różne inicjatywy dąży do tego, by rola szkolnych specjalistów była należycie doceniana i wspierana.

Beata Wójcik - Absolwentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz Podyplomowych Studiów Pedagogicznych na Uniwersytecie Warszawskim.  Ukończyła Studium Psychoterapii i Szkołę Psychoterapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji.  Certyfikowana terapeutka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (nr 292) oraz Europejskiego Towarzystwa Psychoterapii (European Association for Psychoterapii). Uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży (nr  039/2021/3). Pracuje w podejściu psychodynamicznym, prowadzi terapię indywidualną i grupową dla dorosłych i młodzieży.  Zajmuje się również superwizją zespołów pracujących z młodzieżą i dorosłymi, oraz szkoleniem psychoterapeutów.  Prowadziła dwuletnią grupę superwizyjną dla Zespołu Telefonu Zaufania w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.  Obecnie superwizuje Zespoły psychoterapeutów dziecięcych i młodzieżowych w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii oraz Szpitalu Wolskim. Posiada 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu psychoterapii. Swoje doświadczeni między innymi zdobywała pracując w Szpitalu Nowowiejskim, w Laboratorium Psychoedukacji oraz Ośrodku Regeneracja.

Fundacja Świętego Mikołaja od marca 2022 roku prowadzi program pomocy psychologicznej, w ramach którego dofinansowuje terapię dzieci i młodzieży z niezamożnych rodzin, dofinansowuje działania profilaktyczne i terapeutyczne w szkołach i organizuje dla specjalistów szkolnych i nauczycieli superwizję grupową. Przeczytaj więcej o naszych działaniach. 

Zbiórka na rzecz pomocy psychologicznej dla dzieci w kryzysie wciąż trwa. Jeżeli uważasz, że to ważny problem - pomóż i przekaż darowiznę.

Odbiorca: Fundacja Świętego Mikołaja

Przesmyckiego 40, 05-500 Piaseczno

Numer konta: 37 2130 0004 2001 0299 9993 0002

Tytuł przelewu: darowizna pomoc psychologiczna dla dzieci

Przekaż darowiznę, a my zamienimy ją w Stypendium św. Mikołaja

zima 15 v4
Przekaż cegiełkę na stypendium dla zdolnego dziecka z niezamożnej rodziny i wpłać
70
buzka 2 v2
Zostań Patronem rocznego stypendium dla zdolnego dziecka z niezamożnej rodziny i wpłać
3000
lato 7 v5
Ufunduj miesięczne stypendium dla zdolnego dziecka z niezamożnej rodziny i wpłać
300
buzka 3 v4
Wpisz poniżej kwotę wpłaty na stypendium dla zdolnego dziecka z niezamożnej rodziny
Operator płatności - Przelewy24 Operator płatności - PayPal
Przyjaciele Fundacji Świętego Mikołaja:
darczyncy indywidualni v2
logo Mikolaj
Radio357 logo kontra
LOGO M
MHP logoty dobry
ikea v2
PLD LOGO COLOR3x
pobrane
polska pomoc logo
Pepco logo RGB TAB
Logo OMEGA Pilzno v2
logo GrupoLAR v2
bialy prostokat v2
pepco AT
logoFDNT.png
fondation de france 1
flow logo turkusowe tlo
accenture logo
orange
tvp info male
PLAY S
T logo carrier surface rgb n
logo Heyah BK
Gazeta Kongresy logo
logotypyplusipolsat 1
Active citizens fund4x
2
AMS RED
promark serwis R
islogo
sks
HSBC logo
logo IG
logo 2
muzeum powstania warszawskiego
LOGOTYPY POWER v2
NIW PROO v2
logotypMSZ A kolor
Logo full kolor RGB
Active citizens fund4x v2
dar serca wersja podstawowa v2
Fundacja ARP rgb
frse v2
LOGO LIBRUS poziome duze v2
OCEN.logotyp na www
KMS logoOpt
kantar
Logo white JPEG TAK
widoczni logo
CF BLUE v2
77production v3
zpapieru 01
aria logo1
logovgi
librus logo
bos bank
bos fundacja
komitet pomocy dzieciom polskim
dyrektor szkoly winieta
Brewa logotyp
Filia czarny 300
literatura logo
logo Mamy Spiewamy
IMAS Logo 884 456px
3.2 CA Together supported by CA Foundation Logo
logo majewski v2
Polskie radio logo
Program 3 PR
logo radio new
logo PRK
logo radio lublin
logo radio lodz
Logo Polskie Radio Olsztyn
111 154741892710
pik
logo radio rzeszow
Radio Szczecin logotyp
logo v2
banner kampus
radio centrum logo czarne 01
logo muzyczne radio
Logo telezlom
Eyzee logo red black v2
logo euforma
81746010 1029034474118597 553683909372542976 o
positive red Wyjatkowy Prezent
SDA Znak Podstawowy
NAFTOR LOGO ZBIORNIK KOLOR
logo PAYTEL
logo
wprost logo bez obrysu rgb
SPAR H RGB 2
PLD LOGO COLOR3x v2
ursa
zielona sowa
gadzety reklamowe logo main 1 1
logo v3
redgetechblack
logo black sm
nwg logo2x
STABILO Logo 2019 RGB
TWB logo v2
PIB logo pion
STORCK Logo ab25mm RGB PM logo
logologo
insignis logo nowe final
thisisbio
logo Nowa Era standard
unum logo
prevoir
logo GrupoLAR
JDP Logo v2
logo pve dobra energia kwadrat cmyk
pobrane v2
SONNEDIX COL RGB
JBL 3300x2550pix color22
Pekao Fundacja Pole Ochronne CMYK 1
Fundacja BNPP BL Q
logo rpm basic
allegro logo
novonordisk
bosch v2
NCK logo poziom kolor RGB
LOTOS logo fundacja
MUFU
ZENTIVA LOGO
CDP SA Logo Horizontal Black RGB