Szkoła letnia Akademii Liderów. Za nami pierwsze 3 dni

30 młodych uczestników z całej Polski spędza wspólnie z Fundacją Świętego Mikołaja 10 dni w Karczówce pod Kielcami ucząc się jak prowadzić projekty społeczne i kształtując swoje kompetencje liderskie. Młodzi pracują w trzech grupach warsztatowych w pięknym otoczeniu starego klasztoru ojców pallotynów.

Za nami już warsztaty o budowaniu zespołu i komunikacji w grupie. Uczyliśmy się również jak definiować cele, tworzyć harmonogram i angażować do wspólnego działania wolontariuszy. Był też czas na rozmowę o cechach dobrych liderów i analizę potencjału liderskiego, mocnych i słabszych stron każdego z uczestników.

tomczyk 3
Fot Sonia Wargacka

Akademiści uczą się poprzez praktyczne ćwiczenia, sprawdzają różne modele działania, dopracowują swoje autorskie projekty społeczne i biorą udział w indywidualnych rozmowach z tutorami.

W środę wieczorem odbyła się projekcja dramatu Wojciecha Tomczyka pt. „Norymberga” i spotkanie dyskusyjne z autorem.  Rozmawialiśmy o niezrealizowanej w Polsce lustracji po 1989 roku i konsekwencjach tej decyzji. A także, o tym czym jest wolność, kultura, co Polaków łączy, a co dzieli. Tomczyk przekonywał młodzież o istocie wartości normatywnych dla kształtowania się polskiej wspólnoty narodowej. Wśród tych najistotniejszych wymienił solidarność, odpowiedzialność za słabszych i sprawiedliwość. Opowiadał też o wadze wspólnych doświadczeń, wspólnej historii. Rozmawialiśmy też o potrzebie dziwienia się otaczającemu światu i podążania za tym zdziwieniem. Dzięki niemu rodzi się twórczość i potrzeba zmiany. Uczestnicy mieli do autora masę pytań. Choćby o to na ile literatura i sztuka powinna odpowiadać na współczesne problemy i opisywać otaczającą rzeczywistość, a na ile służyć pięknu. 

W czwartek odwiedzili nas natomiast eksperci z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i pokazali jak efektywnie budować od podstaw własną firmę, która z jednej strony odpowie na potrzeby i pozwoli rozwiązać wybrany problem, z drugiej przyniesie korzyść finansową. Akademiści zaskoczyli trenerów swoimi dojrzałymi pomysłami i zaangażowaniem opracowując w trakcie warsztatów swoje pomysły biznesowe. Wśród nich pojawiła się choćby propozycja serwisu łączącego osoby w podeszłym wieku z opiekunami i wolontariuszami, farma wiatrowa na Morzu Bałtyckim, czy aplikacja pozwalająca na wykorzystanie żywności, która pozostaje na koniec dnia firmom cateringowym i restauracjom.

Obecnie trwa najsłynniejsza na świecie gra negocjacyjna Smile Urbo, dzięki której w praktyce nauczymy się zasad prowadzenia efektywnych negocjacji.

Podaruj Stypendium św. Mikołaja ❤

zima 15 v4
Wiem, że stypendium jest szansą na lepszą przyszłość. Wpłacam, ile mogę.
20 zł
lato 1 v5
Chcę zostać Patronem wybranego ucznia lub uczennicy i podarować roczne stypendium.
2000 zł
lato 7 v5
Przekazuję darowiznę na miesięczne stypendium dla uzdolnionego dziecka.
200 zł
Operator płatności - Przelewy24
Przyjaciele Fundacji Świętego Mikołaja:
darczyncy indywidualni v2
Program 3 PR
dar serca wersja podstawowa
Fundacja ARP rgb v2
NIW PROO v2
LOGOTYPY POWER v2
ok 2x logo intersys srl san donato
PARP Grupa PFR logo RGB male
orange
Lapka 34
tvp info male
PLAY S
PLUS logo nowe2010
Wargacka Sonia Colouredlogo 07
T Logo bez Sloganu B+M 1
2
muzeum powstania warszawskiego
dar serca wersja podstawowa v2
Fundacja ARP rgb
frse v2
LOGO LIBRUS poziome duze v2
bialy prostokat v2
sks
promark serwis R
KMS logoOpt
logo sage
accenture logo
kantar
Logo white JPEG TAK
widoczni logo
IKEA
C F logo
77production v3
zpapieru 01
aria logo1
logovgi
bos bank
bos fundacja
komitet pomocy dzieciom polskim
3.2 CA Together supported by CA Foundation Logo
IMAS Logo 884 456px
logo majewski v2
logo radio lodz
Logo Polskie Radio Olsztyn
pik
Polskie radio logo
logo v2
logo radio lublin
111 154741892710
logo PRK
banner kampus
radio centrum logo czarne 01
logo muzyczne radio