Święty Mikołaj według Polek i Polaków - wyniki ogólnopolskiego badania

Wraz z firmą badawczą IMAS International przeprowadziliśmy ogólnopolską sondę co Polacy sądzą o Świętym Mikołaju. Jak pokazują wyniki badania, 65% Polaków uważa, że warto wierzyć w Świętego Mikołaja, bo jest to piękne wspomnienie z dzieciństwa. Dla 43% respondentów wiara ta skłania do dzielenia się dobrem, wzbudza radość (45%) i daje nadzieję (29%). Dla większości z nas Święty Mikołaj jest symbolem świąt (60%) oraz dobra i miłości (22%). Pojawiły się również odpowiedzi, że jest on chrześcijańskim świętym (9%) lub elementem popkultury (7%).

Dla wielu osób Święty Mikołaj to nadal postać kojarzona z obdarowywaniem, ale tym płynącym ze szczerej i bezinteresownej potrzeby dzielenia się dobrem, nie zaś z konsumpcyjnego stylu życia.

Zapytaliśmy respondentów, kim mógłby być Święty Mikołaj, gdyby żył współcześnie. Niezależnie od wieku większość badanych odpowiedziała, że współcześnie Święty Mikołaj byłby założycielem fundacji charytatywnej (od 52% badanych w wieku 30-39 lat do 61% wśród badanych w wieku 60+). Co czwarta osoba w wieku 40-49 lat odpowiedziała, że byłby podróżnikiem. Padły również odpowiedzi, że Mikołaj mógłby być niestandardowym kurierem (17%), podróżnikiem (17%), papieżem (6%) oraz blogerem lub influencerem (4%).

59801

Wiara w Świętego Mikołaja to nadal piękna tradycja - tak uważa 26% dorosłych Polaków. Niestety co trzeci Polak przestał wierzyć w Mikołaja już w dzieciństwie. Choć 30% ankietowanych nadal bardzo chciałoby wierzyć, to uważają, że są na to zbyt dorośli. Wiara w Świętego Mikołaja jest najsilniejsza wśród osób w wieku 40-59 lat. Co trzeci badany w tym wieku wierzy w Świętego Mikołaja, a najsłabsza wśród osób w wieku 18-29 lat, niemal co druga osoba w tym wieku nie wierzy w Świętego Mikołaja. Mimo dorosłego wieku w Świętego Mikołaja wierzy więcej mężczyzn niż kobiet, co trzeci dorosły mężczyzna i co czwarta kobieta.

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ Z WYNIKAMI BADANIA

Badanie Omnibus Online zrealizowane dla Fundacji Świętego Mikołaja przez IMAS International (imas.pl), metodą ankiety internetowej CAWI w dniach od 12.11. – 16.12.2020 roku, na próbie 1007 dorosłych Polaków w wieku od 18 do 74 lat.

Święty Mikołaj według Polaków
Swiety Mikolaj wedlug Polakow grudzien 2020
jpg
305 KB
Swiety Mikolaj wedlug Polakow grudzien 2020
png
1.5 MB
Swiety Mikolaj wedlug Polakow grudzien 2020
pdf
5.8 MB

Pomóż dziecku w trudnej sytuacji i przekaż darowiznę pod choinkę ❤

face 22 v2
Przekazuję darowiznę pod choinkę i wpisuję kwotę
face 31 v4
Przekazuję darowiznę pod choinkę i wybieram kwotę
200 zł
buzka 3 v2
Przekazuję darowiznę pod choinkę i wybieram kwotę
100 zł
lato 1 v11
Przekazuję darowiznę pod choinkę i wybieram kwotę
1000 zł
Operator płatności - Przelewy24
Przyjaciele Fundacji Świętego Mikołaja:
darczyncy indywidualni v2
Radio357 logo kontra
dar serca wersja podstawowa
NIW PROO v2
LOGOTYPY POWER v2
Fundacja ARP rgb v2
logotypMSZ A kolor
accenture logo
tvp info male
HSBC logo
logo IG
islogo
LogoTM
orange
Wargacka Sonia Colouredlogo 07
Lapka 34
PLAY S
PLUS logo nowe2010
T Logo bez Sloganu B+M 1
2
AMS RED
muzeum powstania warszawskiego
dar serca wersja podstawowa v2
Fundacja ARP rgb
frse v2
LOGO LIBRUS poziome duze v2
OCEN.logotyp na www
bialy prostokat v2
sks
promark serwis R
KMS logoOpt
logo sage
kantar
Logo white JPEG TAK
widoczni logo
IKEA
C F logo
77production v3
zpapieru 01
aria logo1
logo PEPCO ver podstawowa prev
logovgi
bos bank
bos fundacja
komitet pomocy dzieciom polskim
Brewa logotyp
Filia czarny 300
literatura logo
logo Mamy Spiewamy
IMAS Logo 884 456px
3.2 CA Together supported by CA Foundation Logo
zabawki STORMER logo
logo majewski v2
dyrektor szkoly winieta
Polskie radio logo
Program 3 PR
logo radio new
logo PRK
logo radio lublin
logo radio lodz
Logo Polskie Radio Olsztyn
111 154741892710
pik
logo radio rzeszow
Radio Szczecin logotyp
logo v2
banner kampus
radio centrum logo czarne 01
logo muzyczne radio
Logo telezlom