Co motywuje nas do pomagania i dobroczynności? ZOBACZ WYNIKI NASZEGO BADANIA [INFOGRAFIKA]

Z okazji 6 grudnia razem z firmą IMAS przeprowadziliśmy badanie „Co motywuje Polaków do dobroczynności". Wyniki pokazują, że grudniowe święta inspirują nas do działalności charytatywnej. Aż 40% Polaków kupuje produkty, z których dochód przeznaczony jest na cele charytatywne. Co trzeci Polak przekazuje darowizny na potrzebujące dzieci, osoby chore czy zwierzęta. 6% respondentów uczestniczy w charytatywnej akcji prowadzonej przez pracodawcę. Niektóre osoby (5%) poświęcają swój wolny czas na działalność charytatywną lub zakładają zbiórki w mediach społecznościowych (2%).

Najczęściej decydujemy się wspierać innych, bo tak nas wychowano, a dodatkowo daje nam to satysfakcję. Święta Bożego Narodzenia motywują nas w szczególny sposób do działalności charytatywnej. Co trzeci badany Polak przekazuje darowizny na potrzebujące dzieci, osoby chore lub zwierzęta. Aż dla co drugiego Polaka dobroczynność na rzecz dzieci jest ważna.

Najczęściej decydujemy się wspierać innych, ponieważ tak nas wychowano – 39% odpowiedzi. Czujemy z tego przede wszystkim satysfakcję (34%) i chcemy, aby było mniej cierpienia na świecie (32%). Chcemy również zmieniać świat na lepsze, jak twierdzi 22% respondentów i wspierać możliwości innych na edukację, które mieliśmy my sami (11%).

pocztowka mikolaj 1
*Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI dla Fundacji Świętego Mikołaja przez IMAS International (imas.pl), w dniach od 17.11. – 22.11.2021 roku, na próbie 1015 dorosłych Polaków w wieku od 18 do 74 lat.

Aż dla co drugiego Polaka dobroczynność na rzecz dzieci jest ważna, ponieważ może dać dzieciom szansę na lepszą przyszłość. Uczy też dzieci, że w życiu warto być dobrym człowiekiem i dzielić się z potrzebującymi (44%). Przez takie działanie dajemy również dobry przykład, jak postępować w przyszłości (41%). Co trzeci Polak uważa, że dzięki takim działaniom dzieci z niezamożnych rodzin maja szansę rozwijać swoje zainteresowania i talenty.

Okazuje się najczęściej pomagamy spontanicznie kiedy motywują nas do tego kampanie społeczne lub apel o wsparcie (43%). Jesteśmy w stanie wesprzeć również kiedy znajomy powie nam o jakimś ważnym celu (24%) lub okazjonalnie, podczas ważnych uroczystości rodzinnych czy urodzin (15%), a także świąt (19%). Spora część respondentów wspiera również przez cały rok – 28%.

Grudzień to czas, w którym wiele osób chce zrobić coś dobrego dla innych i zaangażować się w dobroczynną akcję. Fundacja Świętego Mikołaja pomaga przez cały rok, nie tylko od święta, ale to przed świętami zgłasza się do nas najwięcej osób z propozycją wsparcia. To dla nas bardzo ważne i budujące, że dla tylu osób pomoc na rzecz dzieci jest ważna. Dziękujemy każdej osobie prywatnej i firmie za wsparcie.

Zobacz infografikę z wynikami sondy
Motywacje Polakow do dobroczynnosci
png
743 KB
Motywacje Polakow do dobroczynnosci
pdf
526 KB

Nie zapominaj o dzieciach w potrzebie i przekaż darowiznę Niezapominajkę

Topic Page 5
Przekazuję cegiełkę na pomoc dzieciom w wysokości:
60
Topic Page 5 v2
Przekazuję cegiełkę na pomoc dzieciom w wysokości:
40
Topic Page 5 v3
Przekazuję cegiełkę na pomoc dzieciom w wysokości:
200
Topic Page 6
Chcę podarować darowiznę na pomoc dzieciom, w kwocie którą wpisuję poniżej:
Operator płatności - Przelewy24 Operator płatności - PayPal
Przyjaciele Fundacji Świętego Mikołaja:
darczyncy indywidualni v2
logo Mikolaj
Radio357 logo kontra
LOGO M
MHP logoty dobry
ikea v2
PLD LOGO COLOR3x
pobrane
polska pomoc logo
Pepco logo RGB TAB
Logo OMEGA Pilzno v2
logo GrupoLAR v2
bialy prostokat v2
pepco AT
logoFDNT.png
fondation de france 1
logo pve dobra energia kwadrat cmyk
accenture logo
orange
tvp info male
PLAY S
T logo carrier surface rgb n
logo Heyah BK
Gazeta Kongresy logo
logotypyplusipolsat 1
Active citizens fund4x
2
AMS RED
promark serwis R
islogo
sks
HSBC logo
logo IG
logo 2
muzeum powstania warszawskiego
LOGOTYPY POWER v2
NIW PROO v2
logotypMSZ A kolor
Logo full kolor RGB
Active citizens fund4x v2
dar serca wersja podstawowa v2
Fundacja ARP rgb
frse v2
LOGO LIBRUS poziome duze v2
OCEN.logotyp na www
KMS logoOpt
kantar
Logo white JPEG TAK
widoczni logo
CF BLUE v2
77production v3
zpapieru 01
aria logo1
logovgi
librus logo
bos bank
bos fundacja
komitet pomocy dzieciom polskim
dyrektor szkoly winieta
Brewa logotyp
Filia czarny 300
literatura logo
logo Mamy Spiewamy
IMAS Logo 884 456px
3.2 CA Together supported by CA Foundation Logo
logo majewski v2
Polskie radio logo
Program 3 PR
logo radio new
logo PRK
logo radio lublin
logo radio lodz
Logo Polskie Radio Olsztyn
111 154741892710
pik
logo radio rzeszow
Radio Szczecin logotyp
logo v2
banner kampus
radio centrum logo czarne 01
logo muzyczne radio
Logo telezlom
Eyzee logo red black v2
logo euforma
81746010 1029034474118597 553683909372542976 o
positive red Wyjatkowy Prezent
SDA Znak Podstawowy
NAFTOR LOGO ZBIORNIK KOLOR
logo PAYTEL
logo
wprost logo bez obrysu rgb
SPAR H RGB 2
PLD LOGO COLOR3x v2
ursa
zielona sowa
gadzety reklamowe logo main 1 1
logo v3
redgetechblack
logo black sm
nwg logo2x
STABILO Logo 2019 RGB
TWB logo v2
PIB logo pion
STORCK Logo ab25mm RGB PM logo
logologo
insignis logo nowe final
thisisbio
pobrane v2
Pekao Fundacja Pole Ochronne CMYK 1
unum logo
JDP Logo v2
flow logo turkusowe tlo
prevoir
bosch v2
SONNEDIX COL RGB
Fundacja BNPP BL Q
allegro logo
MUFU
NCK logo poziom kolor RGB
JBL 3300x2550pix color22
novonordisk
LOTOS logo fundacja
logo GrupoLAR
logo rpm basic
CDP SA Logo Horizontal Black RGB
ZENTIVA LOGO