Internetowe zbiórki charytatywne – co warto wiedzieć, żeby bezpiecznie pomagać potrzebującym?

Skutek ekspansji nowych technologii jest widoczny w każdej dziedzinie życia. Coraz częściej posługujemy się mediami społecznościowymi przekazując sobie informacje i opinie w ważnych dla nas sprawach. Ten trend objął także zbiórki na cele charytatywne. Angażowanie się w działania dobroczynne online stało się modne.

Przekazywanie pieniędzy za pomocą urządzeń mobilnych jest najszybszym sposobem na wsparcie potrzebujących. W 2016 po raz pierwszy więcej osób korzystało z telefonów niż z komputerów w celu odwiedzania witryn online. Tylko w Wielkiej Brytanii w 2017 roku darczyńcy wpłacili na cele charytatywne aż 1,5 mld funtów przez kanały mobilne. Od kiedy Facebook wprowadził możliwość tworzenia zbiórek na fundacje na swojej platformie, rośnie liczba osób angażujących się w kampanie crowdfundingowe przez media społecznościowe – tylko w 2017 roku zebrano 300 milionów dolarów w ten sposób. Już 63% dorosłych Polaków posiada i korzysta ze smartfona na co dzień.

Zakładanie zbiórek publicznych jest regulowane przez prawo. Mogą je organizować fundacje i stowarzyszenia albo komitety społeczne założone przez minimum trzy osoby. Zawsze warto jak najdokładniej sprawdzić komu powierzamy nasze pieniądze, by mieć pewność, że dotrą do osób potrzebujących pomocy.

020A4804
Wystarczy 20 czy 40 złotych wpłacane co miesiąc, by zmienić życie naszych podopiecznych. Warto zdecydować się na taki „abonament na pomaganie”, takie wsparcie bardzo wiele dla nas znaczy.


W przypadku organizacji pożytku publicznego (OPP) jesteśmy zobligowani nie tylko, żeby zarejestrować zbiórkę, ale również mamy obowiązek publikować szczegółowe sprawozdania. W ten sposób darczyńcy mogą sprawdzić, na jaki cel zostały wydane ich pieniądze. Wszystkie informacje dotyczące polskich organizacji znajdują się na rządowej stronie pozytek.gov.pl. Organizacje, które dbają o przejrzystą komunikację z darczyńcami, często publikują raporty i sprawozdania z działań na swoich stronach internetowych. Robimy to, żeby każda osoba, która nas wspiera, miała pewność, że można nam zaufać.


Płatności online cieszą dużym powodzeniem. W ciągu kilku sekund możemy przekazać darowiznę i mieć pewność, że trafiła ona na konto wspieranej przez nas organizacji. To, co jeszcze kilka lat temu budziło nieufność – dzisiaj staje się gwarantem i pozwala na pełną transparentność.


Dzięki środkom od naszych darczyńców możemy nieprzerwanie pomagać dzieciom i młodzieży w Polsce, w syryjskim Aleppo i w Mariupolu na wschodzie Ukrainy. Szczególnie ważne są dla nas darowizny ustawione jako stały, comiesięczny przelew. Wystarczy 20 czy 40 złotych wpłacane co miesiąc, by zmienić życie naszych podopiecznych. Warto zdecydować się na taki „abonament na pomaganie”, takie wsparcie bardzo wiele dla nas znaczy. Wystarczy dosłownie kilka chwil i kilka prostych kroków, by pomóc w potrzebie, a czasem nawet uratować życie. Można zachęcić swoich znajomych lub rodzinę do wspólnego zbierania środków na wybraną organizację pozarządową, która udziela pomocy najbardziej potrzebującym.


Fundacja Świętego Mikołaja przygotowała raport „Równy dostęp do edukacji wśród dzieci i młodzieży” z którego wynika, że szanse edukacyjne dzieci zależą głownie od dochodów ich rodziców. Obecnie widoczne są zauważalne dysproporcje w zakresie szans na indywidualny rozwój zależne także od miejsca zamieszkania. Sytuacja materialna rodziny determinuje rozwój szans edukacyjnych dzieci i młodzieży. Fundacja Świętego Mikołaja od ponad 20 lat skupia swoje działania na zapewnieniu dzieciom dostępu do edukacji i spełnianiu ich marzeń o rozwijaniu swoich pasji i talentów.

Podaruj stypendium ❤

zima 15 v4
Chcę podarować stypendium dziecku z niezamożnej rodziny i wpłacam
20 zł
lato 1 v5
Chcę zostać patronem rocznego stypendium dla zdolnego dziecka, więc wpłacam
2000 zł
lato 7 v5
Wpłacam na miesięczne stypendium edukacyjne dla dziecka w potrzebie w wysokości
200 zł
Operator płatności - Przelewy24
Przyjaciele Fundacji Świętego Mikołaja:
darczyncy indywidualni v2
Program 3 PR
dar serca wersja podstawowa
NIW PROO v2
LOGOTYPY POWER v2
Fundacja ARP rgb v2
islogo
orange
Lapka 34
tvp info male
PLAY S
PLUS logo nowe2010
T Logo bez Sloganu B+M 1
Wargacka Sonia Colouredlogo 07
2
muzeum powstania warszawskiego
dar serca wersja podstawowa v2
Fundacja ARP rgb
frse v2
LOGO LIBRUS poziome duze v2
OCEN.logotyp na www
bialy prostokat v2
sks
promark serwis R
KMS logoOpt
logo sage
accenture logo
kantar
Logo white JPEG TAK
widoczni logo
IKEA
C F logo
77production v3
zpapieru 01
aria logo1
logovgi
bos bank
bos fundacja
komitet pomocy dzieciom polskim
3.2 CA Together supported by CA Foundation Logo
IMAS Logo 884 456px
logo majewski v2
dyrektor szkoly winieta
logo radio lodz
Logo Polskie Radio Olsztyn
pik
Polskie radio logo
logo v2
logo radio lublin
111 154741892710
logo PRK
banner kampus
radio centrum logo czarne 01
logo muzyczne radio